"Ohlášená cena není výhodná, a vůbec ne mimořádně," řekl Bernard. České dráhy plánují koupit 16 vlaků za 200,5 milionu eur (cca 4,9 miliardy korun). Podle dopravce je tato dohodnutá cena výhodná, protože využívají nabídky rakouských drah, které objednaly 67 jednotek, následně ale zjistily, že 16 z nich nepotřebují. ČD proto na nové soupravy nevypsaly výběrové řízení.
Kromě výhodnosti ceny Škoda Transportation rovněž odmítá argument Českých drah, které požadují vozidlo schopné jet rychlostí 230 kilometrů v hodině. V Česku existují pouze tratě způsobilé k jízdě maximální rychlostí do 160 kilometrů za hodinu a v dohledné době se na tom nic nezmění, uvedla Škoda Transportation. Pro zahraniční tratě, na kterých dopravce chystá vlaky Railjet nasadit, je rychlost 230 kilometrů rovněž spíše výjimečná, dodal Bernard. Podle něj ČD pro tyto tratě potřebuje maximálně osm, a nikoliv 16 souprav. Odvolal se přitom na posudek, který si Škoda nechala vypracovat.
Podle Bernarda je tuzemský výrobce ochotný se do případného výběrového řízení přihlásit s vlastními vozidly odvozenými od existujících dvoupatrových Elefantů. Vozidlo schopné jet dvousetkilometrovou rychlostí bude Škoda Transportation schopna dodat o 15 procent levněji v přepočtu na jedno sedadlo, než v případě Railjetů, uvedl Bernard. Společnost rovněž podala v polovině července návrh na přezkum kontraktu drah se Siemensem k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).