"Máme to od ÚOHS již oficiálně. České dráhy považují toto opatření za nedůvodné a budou se bránit právní cestou," řekl serveru Joklík. Dráhy tak se Siemensem nemohou uzavřít smlouvu do konečného rozhodnutí antimonopolního úřadu. Škoda Transportation tvrdí, že jsou vlaky Railjet jezdící až 230kilometrou rychlostí v hodině zbytečné, protože na českých tratích se jezdí jen rychlostí 160 kilometrů v hodině. Dráhy je ale chtějí nasadit na mezinárodní spoje, kde podle dopravce takovou rychlost využijí.
"Rozhodnutí o předběžném opatření respektujeme a chápeme jej jako krok k získání více času pro přijetí správného rozhodnutí," řekl serveru mluvčí společnosti Siemens Pavel Kaidl. "Srovnatelná nabídka konkrétního produktu v poměru cena - výkon - čas dodání na českém trhu totiž neexistuje," dodal.
České dráhy plánují koupit 16 vlaků Railjet za 200,5 milionu eur (zhruba 4,9 miliardy korun). Podle dopravce je tato dohodnutá cena výhodná, protože dráhy využijí nabídky rakouských drah, které objednaly 67 jednotek, následně ale zjistily, že 16 z nich nepotřebují. Ty chtějí převzít České dráhy a na nové soupravy tak nevypsaly výběrové řízení. K vypsání tendru je dnes Škoda Transportation vyzvala.
Škoda Transportation by se do případného výběrového řízení přihlásila s vlastními vozidly schopnými jet dvousetkilometrovou rychlostí. Firma je podle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda bude schopna dodat o 15 procent levněji v přepočtu na jedno sedadlo, než by stály Railjety. Podle serveru iDnes.cz by výrobu souprav měla nejspíš na starost společnost Pars nova, jedna z dceřiných firem Škody Transportation, kterou dosud živí hlavně modernizace starých motoráků na soupravy Regionova.
Nové vozy je Škoda Transportation schopna dodat do 18 až 24 měsíců, uvedl Bernard. Dráhy ale považují nákup souprav Railjet za velmi výhodný kvůli ceně i rychlému dodání. Výhodou je podle dopravce také skutečnost, že vlaky od Siemensu jsou schválené pro provoz v Česku, Rakousku i Německu.