Z celkového objemu 37 miliard korun, se kterými pro Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) pro příští rok počítají rozpočtové rámce, připadne SŽDC na investiční i neinvestiční činnost 11,4 miliardy Kč. "To je proti minulým letům o 3,5 až čtyři miliardy korun méně," potvrdil ČTK Halla. Rozpočet správy se podle něj v předchozích letech standardně pohyboval kolem hranice 15 miliard korun, v průběhu loňska ale bylo 1,1 miliardy korun přesunuto ve prospěch silnic.
Nedostatek finančních prostředků se projeví i na přípravě dokumentace, výkupech pozemků a dalších činnostech spojených s přípravou staveb spolufinancovaných z Evropské unie, které správa plánuje zahájit v následujícím roce. Podle SŽDC se zpozdí také projekty zavedení evropského vlakového zabezpečovacího systému, které jsou nezbytné pro dokončení I. a II. železničního koridoru z Německa přes Ústí nad Labem, Prahu, Českou Třebovou, Brno a Břeclav do Rakouska a z Polska přes Ostravu, Přerov a Břeclav na Slovensko.
Pro rok 2012 bude ovšem i přes snížení rozpočtu SŽDC zachováno plynulé financování projektů ve výstavbě spolufinancovaných z unijního operačního programu Doprava, uvedl Halla. Prioritou správy železnic je čerpání prostředků operačního programu Doprava na investice do III. a IV. tranzitního železničního koridoru, případně do dalších významných tratí a do vybraných železničních uzlů. III. tranzitní železniční koridor spojuje Německo přes Plzeň, Prahu, Olomouc a Ostravu se Slovenskem, IV. koridor Německo přes Ústí nad Labem, Prahu a České Budějovice s Rakouskem.