"Kondice národního dopravce se tak za poslední dva roky znatelně mění k lepšímu a díky tomu jsou České dráhy schopny se vyrovnat s meziročním růstem cen vstupů," uvedl Patria Online.
České dráhy se po oddělení nákladního dopravce dostaly s hospodařením do zisku teprve v loňském roce, kdy konečný zisk dosáhl devíti milionů korun. Podle dopravce to společnost dokázala kvůli úsporám v oblasti režijních a osobních nákladů při současném růstu tržeb. Náklady drah loni stagnovaly na 29,2 miliardy Kč. Tržby za přepravu cestujících bez doplňkových služeb meziročně vzrostly o téměř 170 milionů korun na 5,9 miliardy Kč, což vedení drah připisuje zastavenému úbytku cestujících a většímu zájmu o cesty na delší vzdálenosti.
Firma loni dostala od krajů na dopravní obslužnost o 325 milionů méně než v roce 2009. Celková suma dotací od státu a krajů se pohybovala kolem 12 miliard korun. Zbytek tvořily příjmy za řízení provozu na dopravní cestě, výnosy z prodeje majetku a dalších činností.
Služeb Českých drah v loňském roce využilo na 163 milionů cestujících. Společnost denně vypraví více než 7000 spojů a zaměstnává zhruba 26.000 lidí.