Díky informacím z úvěrového registru schvaluje GECB úvěry i klientům, se kterými nemá žádnou předchozí zkušenost, a zároveň včas eliminuje podvodníky s neplatnými doklady, kteří by negativně ovlivnili kvalitu celého úvěrového portfolia banky a tím i objemy úvěrů nově příchozím.
Za první rok existence českého úvěrového registru fyzických osob, jehož členy je pět největších českých bank, se zvýšil počet záznamů - tj. úvěrových smluv v registru - o 72 % a počet tzv. "úvěrových klientů" bank v registru o 37 %. V květnu 2003 byly v registru obsaženy informace o 2 388 713 klientech České spořitelny, Komerční banky, ČSOB, HVB a GE Capital Bank a tyto banky položily ve stejném měsíci registru 68 387 dotazů.
GE Capital Bank využívá úvěrového registru jako standardní součást schvalovacího procesu žádostí fyzických osob o úvěr (Osobní půjčku Expres, kontokorentní úvěr Flexikredit či hypotéku). V úvěrovém registru sleduje zadlužení klienta u ostatních finančních institucí a charakter jeho zadlužení včetně platební morálky. Na základě údajů z registru může být žádost klienta o úvěr zamítnuta nebo naopak schválena rychleji - v případě, že údaje o klientovi jsou pozitivní. Počet dotazů na úvěrový registr se u GE Capital Bank zvýšil ze 3 tisíc zaznamenaných v červenci 2002 na 10 tisíc zaznamenaných v červenci 2003.
Součástí schvalovacího procesu je však mimo dotaz na úvěrový registr také ověření pravosti dokladu, kterým žadatel dokládá svoji totožnost. Nejčastější cestou je dotaz na databázi Ministerstva vnitra České republiky, které eviduje všechny ztracené či zcizené doklady totožnosti. GE Capital Bank využívá této možnosti kontroly dokladů více jak stokrát denně, což má příznivý dopad na eliminaci žadatelů s neplatnými doklady.
Zdroj: tisková zpráva GECB