"Na třetí směnu jsme už přijali zhruba 800 pracovníků. Naši subdodavatelé, kteří rovněž spustí třetí směnu, přijali dalších několik tisíc lidí," uvedl Vaněk. Současné dvě směny automobilky vyrábějí 66 aut za hodinu, nová třetí směna hned na takový výkon nepojede. "Třetí směnu budou tvořit lidé, kteří se teprve postupně zaškolují, a nemohou začít hned na 66 autech za hodinu. Budou začínat někde na 40 a postupně rychlost zvyšovat, " uvedl Vaněk. Proto zatím není jisté, jestli už v příštím roce Hyundai dosáhne v Česku plánované výroby 300.000 aut. Automobilka nemá s odbytem problémy, poptávka po vozech podle ní roste.
Nošovický závod neměl s náborem nových zaměstnanců potíže. "Až na zanedbatelné výjimky není s kvalifikací uchazečů žádný problém. Na zlepšování úrovně angličtiny našich zaměstnanců pracujeme trvale, například i systémem intenzivních jazykových kurzů," uvedl Vaněk.
Většinou firma nově přijímala české pracovníky. Zaměstnala však i cizince, zejména ze Slovenska a Polska. Jejich celkový počet nepřevyšuje čtyři procenta.
Po plném rozjetí třetí směny a doplnění stavů na všech volných pozicích by v průběhu příštího roku měla automobilka zaměstnávat zhruba 3500 lidí a její subdodavatelé dalších 7000.
Přibližně 97 procent vyrobených vozů putuje na export, tři procenta končí na tuzemském trhu. Vývoz směřuje zejména do Německa, Velké Británie, Španělska, Polska a Itálie. Automobilka prakticky nevyrábí na sklad a každé auto má předem svého kupce. Na tomto principu je výroba založena.
V minulém roce vytvořil nošovický závod Hyundai podle finančních výsledků mateřské společnosti zisk 110 milionů dolarů, tedy zhruba 1,9 miliardy korun. Automobilový koncern Hyundai vybudoval v Nošovicích svůj první evropský závod v roce 2008, aby mohl lépe zásobovat evropský trh. Nedávno také otevřel druhý závod v Rusku.