Jedním z aspektů, který v současnosti může brzdit rozvoj malých a středních firem, je nízké povědomí podnikatelů o možnostech, které jim přináší internet. Mnozí podnikatelé se v internetovém prostředí neorientují či se obávají potřeby vysokých investic do internetového marketingu. Přitom průzkum* zjistil, že v roce 2009 internet přispěl českému hospodářství odhadem již 130 miliardami korun, což představuje 3,6 % HDP a tento podíl může nadále růst. Z toho 40 % tvoří on-line nákupy, které mohou každý rok růst o 19 %. Výhod online prostředí k oslovení nových zákazníků však zatím firmy dostatečně nevyužívají. Proto internetové společnosti Effectix a Shoptet startují sérii bezplatných vzdělávacích seminářů pro menší a střední firmy. Cílem je představit efektivní a levné cesty propagace na internetu, naučit firmy vyhodnocovat efektivitu svých investic a efektivně oslovit nové zákazníky na internetu. Účast na seminářích je bezplatná, první z nich proběhne 24. 8. 2011 v coworkingovém prostoru HUB v Praze. Semináře proběhnou pod záštitou Hospodářské komory České republiky.
Pomoci firmám efektivně naplňovat své zájmy prostřednictvím internetu a přilákat nové klienty mají za cíl semináře pořádané společnostmi Effectix a Shoptet. „Internetová gramotnost české populace nepřetržitě roste. Masivní přesun potencionálních zákazníků na internet si žádá hledání nových komunikačních kanálů, jak je oslovit. Tuto skutečnost si podnikatelé sice uvědomují, nicméně řada z nich stále neví, jak na to. Panují názory, že internetové služby jsou drahé nebo, že firmy využívající klasické reklamní a prodejní cesty, internet nepotřebují. Podnikatelům, kteří navštíví náš seminář, chceme ukázat, jak levné a přitom efektivní mohou být některé online nástroje,“ vysvětluje hlavní cíl semináře David Bauckmann, technický ředitel společnosti Effectix, která se specializuje na online služby a internetový marketing.
Druhou internetovou firmou, stojící za seminářem, je Shoptet, přední český dodavatel e-shopů. „Na českém trhu je velké množství elektronických obchodů. Celá řada z nich byla od začátku naprogramována na zakázku klienta. To si vyžádalo značné finanční investice, přitom takový obchod může bez pravidelné systémové aktualizace velmi rychle zastarat. Naše společnost nabízí již hotová a osvědčená řešení e-shopů, stačí je pouze přizpůsobit požadavkům klienta. Provozování takového internetového obchodu potom vyjde bez vysoké počáteční investice pouze na několik stovek korun měsíčně, včetně pravidelné údržby systému. Pokud klientovi řešení vyhovuje a nechce platit pravidelný pronájem obchodu, může si za výhodných podmínek odkoupit licenci,“ říká o nabídce, která může podnikatelům přilákat nové klienty, Miroslav Uďan, obchodní ředitel Shoptet.
Celkem čtyřhodinový seminář je pojat jako workshop pro malé a střední firmy. Účastníky čekají praktické ukázky konkrétních řešení, příklady využití nástrojů jako je Google Analytics a Effectix analyzer. Navíc mohou s odborníky konzultovat jejich konkrétní problémy a možnosti rozvoje jejich podnikání. Semináře pro podnikatelskou sféru podpoří Hospodářská komora České republiky.
První ze série seminářů proběhne ve středu 24. srpna v pražském HUBu, coworkingovém prostoru určeném pro začínající podnikatele. Podobnou příležitost dostanou také západočeští podnikatelé, pro které je seminář připraven 7. září v Plzni.