Nabídky byly od té vítězné, což je necelých 10,50 Kč, až po více než 17 Kč. Pošta bude mít v ceně veškerý servis, vedle pronájmu bude platit už pouze pohonné hmoty.
Mezi uchazeči byli kromě Fordu Charouz rovněž prodejci automobilů Volkswagen, Fiat a Mercedes, obvykle s vlastními leasingovými společnostmi, uvedl server.
"Jsme rádi, že se potvrdilo, že naše nabídka je a po celou dobu byla pro Českou poštu nejvýhodnější," sdělil Aktuálně.cz podnikatel Antonín Charouz. Doručovatelé by měli jezdit ve dvou typech Fordu Tranzit - kratší a delší variantě. První z nich pojme 8,5 m3 nákladu, druhý 10 m3.
Fiat, který od začátku o zakázku velmi stál, se ale nehodlá se svojí prohrou smířit. "Vzhledem k tomu, že nemáme oficiální informaci o ukončení tendru, očekáváme vyhlášení třetího kola. Již se nám pro tento postup podařilo vyjednat výraznou dodatečnou podporu," řekla serveru mluvčí tuzemského zastoupení automobilky Fiat Janka Konečná. "V podmínkách druhého kola bylo jasně uvedeno, že je konečné," reagoval Charouz.
Česká pošta zatím výsledky tendru do doby, než budou písemně informováni všichni uchazeči, nechce komentovat. Na odvolání mají zbývající účastníci ještě více než týden. Lhůta totiž začala běžet v pondělí a možnost podat odvolání vyprší 5. září.
Původní tendr České pošty na nákup dodávkových aut s předpokládanou hodnotou 300 milionů korun zrušil loni kvůli závažným pochybením Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Tehdy v soutěži vyhrála rovněž Charouzova firma. Správní řízení zahájil úřad na základě podnětu ze soutěže vyřazeného Fiatu. Firma Fiat si stěžovala, že podmínky byly šity na míru Fordu a konkrétně modelu Ford Tranzit.