Nákup nových letadel je součástí plánu Delty na renovaci současné flotily. Nová letadla mají být dodána v letech 2013 až 2018. Létat by měla na domácích linkách.
Delta již v lednu uvedla, že zvažuje objednávku až 200 nových letadel s možnou opcí na nákup dalších 200, protože chce obnovit stárnoucí flotilu letadel na domácích trasách. Nová letadla nahradí staré stroje, jako DC-9-50 a Airbus A320, které Delta získala v roce 2008 při koupi Northwest Airlines, a letouny Boeing 757-200. Průměrný věk letadel aerolinek je nyní 16 let. Věk novějších letadel je sice necelé dva roky, letadla DC-9 však jsou ze 70. let minulého století a patří k nejstarším komerčním letadlům, které v současnosti americké aerolinky provozují.
Delta je druhou největší leteckou společností na světě za United Continental Holdings. V současnosti má více než 700 letadel.
Novější letouny nabízejí pohodlnější cestování, včetně prostornější kabiny, méně hluku a více místa v zavazadlovém prostoru nad hlavami cestujících. Mají však své výhody i pro dopravce, protože jsou efektivnější, vyžadují méně údržby a spálí méně paliva. Delta odhaduje, že nová letadla sníží její náklady na údržbu a palivo o 15 až 20 procent.
Objednávka je dobrou zprávou pro Boeing, který minulý měsíc ztratil pozici exkluzivního dodavatele pro American Airlines. Aerolinky oznámily, že rozdělí svoji obrovskou objednávku na 460 letadel, která je zatím nejvyšší v historii letectví, mezi Boeing a Airbus. Od Boeingu koupí 200 letadel a od Airbusu 260 letadel, napsala agentura AP.