Oprava, která stála téměř deset milionů korun, bude celá hrazená z pojistky firmy řidiče kamionu, jemuž na místě praskla pneumatika. ČTK to řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová. V obou tubusech tunelu tak bude během dopoledne provoz v obou pruzích.
"V místě opravy na mostě před tunelem jsme zatím otevřeli jeden pruh na Prahu, do 11:00 a 12:00 odstraníme veškeré dopravní značení končící uzavírky a otevřeme obě poloviny v obou směrech," řekl dnes Jiří Hůrka z ŘSD.
Podle něj nebyla sice poškozená mostní konstrukce před Valíkem, ale oprav bylo na stometrovém úseku hodně. Nejdražší byl nový koberec na vozovce a dále výměna celého ocelového portálu před vjezdem do tunelu, kde jsou světelná tabule, kabeláže a čidla na placení mýtného. Dále se opravila betonová i ocelová svodidla a římsa na mostě před tunelem, plexisklová protihluková stěna a zábradlí.
"Vozovka se v délce zhruba 100 metrů odfrézovala do hloubky deseti až 20 centimetrů a znovu se zabalila," uvedl. Samotná oprava trvala podle něj zhruba měsíc, ale její zahájení oddálila řada posudků, například z ČVUT.
Opravu prováděl původní dodavatel stavby, tedy firma SMP Praha. Výběr firmy byl podle silničářů logický, protože v říjnu končí záruka staveb na obchvatu a v září se bude na dálnici vše kontrolovat. Původní dodavatel tak dá do pořádku vše, tedy i případné problémy, které nesouvisí s havárií, ale mohly by se na ni svádět. ŘSD nemuselo při havárii vyhlašovat na opravu úseku před Valíkem výběrové řízení.
Kamion s nákladem plynových tlakových láhví jel 2. května směrem na Rozvadov, projel tunelem, prorazil středová svodidla a dostal se do druhé části dálnice, kde se převrátil na střechu a začal hořet. Těsně po nehodě explodovalo několik acetylenových láhví a zásobníků na chladicí médium. Jejich části se rozlétly do okolí. Z acetylénových láhví pak začal unikat plyn. Silničáři považují tuto nehodu, při níž nebyl nikdo zraněn, za jednu z nejtěžších havárií kamionu na D5.