Čína je od roku 2009 největším samostatným trhem společnosti. Loni se na celkovém prodeji Volkswagenu podílela zhruba čtvrtinou. V prvních sedmi měsících letošního roku prodej Volkswagenu v Číně stoupl o více než 16 procent na 1,29 milionu vozů, napsala agentura Reuters.
"V Číně, která je naším druhým domovem, hodláme společně se svými silnými partnery pokračovat v růstu a vytvářet nová pracovní místa," uvedl generální ředitel VW Martin Winterkorn.
Čína předloni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.
Automobilka Volkswagen začátkem roku přislíbila, že v Číně do roku 2015 investuje 10,6 miliardy eur (256 miliard Kč). Investice budou směřovat do rozšíření výrobní kapacity i do vývoje nových produktů. Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.