Google TV umožňuje uživatelům kombinovat na televizní obrazovce sledování televize se surfováním po internetu a využíváním internetových služeb. Reakce na Google TV jsou však smíšené.
Velká část televizního průmyslu se na službu Google TV dívá s podezřením. Viní ji z toho, že připravuje televizní společnosti o část reklamních příjmů, aniž by se podílela na nákladech na tvorbu programu. Schmid se tyto obavy snažil rozptýlit.
"Někteří v USA se obávali, že chceme konkurovat televizním společnostem a tvůrcům televizních pořadů. Náš záměr je ve skutečnosti opačný," řekl Schmidt na televizním festivalu v Edinburghu. Dodal, že Google chce podpořit tvůrce televizních pořadů vytvořením otevřené platformy pro rozvoj nové generace televize.
Společnost Google provozuje největší internetový vyhledávač na světě. Google má již dlouhou dobu ambice prosadit se v oblasti televize. Doufá, že tak rozšíří své příjmy z reklamy. "Televize je natolik velký trh, že ji Google nemůže ignorovat. Nikdy to nevzdají," upozornil analytik Keith McMahon z výzkumné společnosti Telco 2.0/STL Partners.
Snaha Googlu proniknout na televizní trh zatím nebyla příliš úspěšná, ačkoli firma vlastní světově nejpopulárnější internetové stránky pro sdílení videozáznamů YouTube, napsala agentura Reuters.