Nový úsek měří asi 1,2 kilometru a stál i s přípravnými pracemi 1,2 miliardy korun s DPH. Součástí stavby jsou podle ředitele TSK Luďka Dostála tři mosty, protihlukové stěny a retenční nádrž, která má sloužit i plánovanému úseku městského okruhu mezi Balabenkou a radiálou. Zhotovitelem stavby, která byla zahájena v červnu 2009, byla společnost Pražské silniční a vodohospodářské stavby.
"Stavba výrazně zlepší propustnost radiály i bezpečnost provozu v daném úseku," řekl při zahájení provozu náměstek primátora Karel Březina (ČSSD). Podle něj se v těchto místech často tvořily kolony. Nově tak řidiči budou mít v každém směru k dispozici dva klasické jízdní pruhy a odstavný pruh.
"Nová větev radiály ale představuje pouze první fázi stavby, ve druhé, která by měla začít v příštím roce, bude kompletně zrekonstruována současná komunikace v upravovaném úseku včetně mostů i protihlukových stěn. Po dobu rekonstrukce bude doprava v obou směrech převedena právě na dnes otevřený nový úsek," uvedl Dostál.
Druhá větev Štěrboholské radiály není jedinou dopravní stavbou, kterou Praha letos zprovozní. Podle Březiny bude na konci listopadu otevřena také část Vysočanské radiály.
Radiály jsou dopravní spojky, které vedou paprskovitě směrem z centra města ven. V budoucnu by měly spojit vnitřní a vnější obchvat města.