"Skupina 12 klientů odmítla přepravu leteckým speciálem a dál si řeší ubytování včetně návratu do ČR po vlastní ose," uvedl Cívka. Dodal, že za všechny klienty CK Vivamonde, kteří jsou v Turecku, složila pojišťovna Generali garanci na ubytování od data vyhlášení úpadku CK až do odletu.
"Řada klientů neměla od CK zaplacené nejen letenky, ale ani hotel, což podstatně ovlivňovalo vyjednávaní o akceptaci ubytování. V některých případech se hoteliéři ke klientům chovali nevybíravým způsobem a zadržovali jim například pasy. Asistenční službě se se zástupci těchto hotelů podařilo vyjednat dohodu a pasy byly klientům vráceny," dodal mluvčí.
CK Vivamonde oznámila svůj krach v pátek. Uvedla, že se jí nepodařilo zajistit úhradu charterového letu do Turecka u letecké společnosti Freebird. Obchodní a marketingový ředitel Petr Srbek řekl, že společnost nebyla schopná zaplatit zhruba půl milionu korun za charterový let kvůli nesplaceným pohledávkám, které měla u jiných firem. Pohledávky mají být údajně přes dva miliony korun.
Vivamonde je pátou cestovní kanceláří, která letos oznámila krach nebo přerušila svou činnost. Do finančních problémů se dostaly cestovní kanceláře Karma tour, Pressburg, Parkam holidays a Via Vera. V Česku působí zhruba 1420 cestovních kanceláří. Proti loňsku se jejich počet zvýšil zhruba o 100.
Informace pro klienty CK Vivamonde jsou na www.generali.cz.
Harmonogram odletů klientů CK Vivamonde z Turecka: Datum odletu Destinace Počet klientů CK Vivamonde 30. srpna Antalya 11 30. srpna Antalya 61+5 30. srpna Bodrum 4 1. září Bodrum 62 2. září Antalya 17
Zdroj: Generali