Roční náklady na provoz turniketů by po jejich spuštění měly přesáhnout 100 milionů korun. Roční příjmy po spuštění ale studie předpokládá ve výši minimálně 335 milionů korun. Pokud bude město s projektem souhlasit, začal by se příští rok připravovat. Jeho budování by začalo v roce 2013, spuštění se předpokládá v roce 2015.
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) si od turniketů slibuje zvýšení bezpečnosti a tržeb z jízdného. Mohla by se pak snížit také dotace, kterou město ročně dopravnímu podniku přiděluje. Podle studie, kterou stejně jako u původního projektu vypracovala společnost Deloitte, se počet černých pasažérů v metru pohybuje mezi osmi a 11 procenty. V povrchové dopravě jezdí načerno 11 až 13 procent lidí.
Turnikety by měly být vybudovány ve dvou variantách - v šířce 60 cm pro běžné cestující a 100 cm pro vozíčkáře a rodiče s kočárky. Odbavit by měly 40 lidí za minutu. V turniketech by měla běžně fungovat karty opencard i sms jízdenky. Navíc by se místo současných papírových jízdenek prodávaly takzvané bezkontaktní čipové jízdenky.