Proces prodeje by měl být zahájen v příštích měsících. Tesco má v Japonsku 129 obchodů malého formátu. Japonsko je nejmenší z 13 zahraničních operací Teska a analytici dlouho spekulovali, že se skupina ze země stáhne. Firma dodala, že více než polovina japonských obchodů je zisková.
"Rozhodli jsem se prodat naše místní operace a zaměřit se na větší operace v regionu, v souladu s naší prioritou, kterou je růst a zlepšení návratnosti," uvedl generální ředitel Phil Clarke.
Část analytiků rovněž naléhá na firmu, aby opustila své ztrátové aktivity v USA. Clarke, který převzal funkci letos v březnu, však uvedl, že firma má i nadále plánu dostat své podnikání v USA do zisku do konce fiskálního roku 2012/2013, napsala agentura Reuters.
Zahraniční společnosti mají při dobývaní japonského maloobchodního trhu velké problémy. Japonští spotřebitelé jsou podle analytiků velmi vybíraví a mají jiné nákupní zvyky než na Západě. Trh je také nasycen a obchody místních firem, jako 7-Eleven firmy Seven & I Holdings, kde se dá koupit vše od potravin přes alkohol po spodní prádlo a DVD, jsou téměř na každém rohu.
Tesco vstoupilo na japonský trh v roce 2003, kdy koupilo místní firmu C Two-Network, provozovatele řetězce Tsurukame. Firma se zde zaměřila na pouze na malé convenience stores, což jsou obchody typu malých supermarketů, umístěné často podél rušných silnic, čerpacích stanic, na nádražích či v hustě zalidněných okrajích měst.