"Stejně jako první kvartál i druhý byl pro Kofolu ve znamení vysokých cen vstupů, především cukru, pohonných hmot a ovoce," oznámil Klofanda. Předseda představenstva a většinový akcionář skupiny Kofola Jannis Samaras sdělil, že firma udělala vše pro to, aby měla co nejnižší náklady a růst cen vstupů nahradila.
"Další fáze vývoje firmy spočívá ve sloučení Kofoly Holding, slovenské a české Kofoly. To povede k dynamičtějšímu řízení firmy, napřímení komunikace, zrychlení a zefektivnění většiny procesů," uvedl v tiskové zprávě Samaras. Dodal, že přetrvávající stagnace trhu a růst cen klíčových surovin přinutily společnost důsledněji hledat úspory ve všech oblastech. Spojení české a slovenské Kofoly je tak součástí dlouhodobých strategických změn, kterými Kofola na vývoj na trzích reaguje.
Klofanda připomněl, že Kofola letos investovala do koupě společnosti Pinelli, která vyrábí energetické nápoje Semtex a Erektus. "Bez strategických investic do technologií, značek nebo do akvizic typu Pinelli by se firma neposouvala kupředu," vysvětlil Samaras.
Skupina působí v Polsku, kde má holding sídlo, v Česku, Rusku a na Slovensku. Většinový podíl drží v rukou čeští zakladatelé. Do skupiny patří i polská společnost Hoop a z padesáti procent ruský OOO Megapack. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík a Paola.
Skupina Kofola zaměstnává kolem 2000 lidí. Pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Loni Kofole klesl zisk o téměř 400 milionů korun na 90 milionů korun. Způsobily to růst cen surovin, špatné počasí a vysoká konkurence.