Likérce Jan Becher vzrostl loni zisk na 208 milonů Kč

01.09.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Karlovy Vary 1. září (ČTK) - Společnost Jan Becher - Karlovarská Becherovka (JBKB) zvýšila zisk ve finančním roce 2010/2011 na 208 milionů korun. Je to o 29 milionů více než v předchozím období. Roční tržby v období červenec 2010 - červen 2011 dosáhly výše 1,310 miliardy Kč (o téměř 100 milionů méně proti loňsku), prodej vlastních výrobků a služeb vzrostl o 4,6 procenta ve srovnání se stejným obdobím v roce 2009/2010 a přesáhl tak 10,7 milionu litrů. ČTK o tom dnes informovala mediální zástupkyně likérky Anna Davidová

Hospodářské výsledky firmy byly zveřejněny v návaznosti na roční výsledky mateřské společnosti Pernod Ricard. Hlavní značka společnosti v České republice, Becherovka, posílila svoji pozici na trhu hořkých likérů o jedno procento na podíl 32 procent. A to přesto, že trh hořkých likérů loni klesnul jako celek o dvě procenta. Becherovka také posílila v oblasti exportu, který za uvedené období celkově vzrostl o devět procent.

"S našimi výsledky za finanční rok 2010/2011 jsme velmi spokojeni, zejména s ohledem na to, že situace na trhu byla v tomto období velmi obtížná. Podařilo se nám zlepšit podíl na trhu v hořkých bylinných likérech a potvrdit vedoucí pozici v oblasti prémiových alkoholových produktů. Vzhledem k tomu, že situace na trhu zůstává nadále složitá, i v příštím roce se budeme soustředit na posilování našich prodejních výsledků, aktivity na exportních trzích a efektivitu nákladů," komentoval výsledky Anthony Schofield, generální ředitel společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka, a.s.

Likérce se podařilo zvýšit o devět procent i u prémiových značek z portfolia JBKB (Jameson, Ballantine´s, Beefeater, Absolut, Havana Club atd.). Na trhu prémiových alkoholových nápojů tak trvá vedoucí pozice firmy s podílem 32 procent na trhu. Nejúspěšnější kategorií pro JBKB byla kategorie whisky (Jameson, Ballantine´s, Chivas Regal), ve které prodeje JBKB meziročně vzrostly o 20 procent. Tento výsledek znamená výrazné posílení tržního podílu v této kategorii o 5 procentních bodů na 35 procent.

Likérku Jan Becher vlastní koncern Pernod Ricard SA od roku 1998. Na českém trhu likérka funguje rovněž jako distributor značek mateřské skupiny. Prodej dovážených nápojů tvoří asi deset procent celkového zisku Becherovky. Ta se vyváží do více než 35 zemí světa a vývoz stále roste. Druhým největším trhem je Slovensko, kam v roce 2005 prodala milion litrů likéru.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK