Ještě do zimy hodlají stavbaři vybetonovat téměř všechny patky pro nové sloupy na spodním úseku. Zahájí také stavbu nové dolní stanice lanovky a přivedou k ní přeložky sítí. Při stavbě patek využijí i vrtulník. Lanovka povede ve stejné trase jako současné přes 60 let staré zařízení.
Nová dolní stanice lanovky se však posune k parkovišti k chatě Lesovna. Mezistanice na Růžové hoře a horní stanice na Sněžce zůstanou na svých místech. Práce vyžadující úplné odstavení lanovky začnou ve druhé polovině příštího roku. Například na horním úseku se patky nynějších sloupů vybourají a na jejich místě se vybetonují nové.
Firma BAK lanovku staví ve sdružení s lanovkářskou společností Leitner. Sdružení BAK a Leitner nabídlo v tendru ze třech uchazečů nejnižší cenu, a to 299 milionů korun bez DPH. Pec pod Sněžkou získala na stavbu lanovky evropskou dotaci 230 milionů korun, dalších zhruba 70 milionů korun by měla hradit z úvěru.
Čížek již dříve ČTK řekl, že stavba bude vzhledem k místu a tamním klimatickým podmínkám velmi náročná. Většina trasy je ve svažitém a těžko přístupném terénu, navíc v přísně chráněné oblasti Krkonošského národního parku. Významná část prací se bude dělat pomocí vrtulníku, jehož provoz je závislý na počasí.
Nová lanovka bude mít místo dosavadních otevřených sedaček pro dva pasažéry čtyřmístné kabinky. Hodinová kapacita lanovky zůstane na 250 lidech. Nová lanovka však bude lépe odolávat větru. Ročně lanovkou až na vrchol vyjede kolem 100.000 turistů.
Zdeněk Rychtera mol