"S ohledem na naši Růstovou strategii 2018 jsme na dobré cestě a na všech trzích na celém světě zaznamenáváme nárůst. Tento kurz také chceme udržet. Velkou měrou k tomu přispějí nové modely. Se studií MissionL, blízkou sériovému stavu, odstartujeme za několik dní na IAA ve Frankfurtu modelovou ofenzívu značky ŠKODA pro příští léta," uvedl člen představenstva Škoda za oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann.
Vysokým tempem rostou trhy Číny, Indie a Ruska. V Číně vzrostl v srpnu počet dodávek 20,2 procent na 18.800 vozů. V Rusku dosáhla Škoda se 4900 prodanými vozy růstu o 12 procent v porovnání se stejným měsícem minulého roku. Více než polovina objemu prodejů na ruském trhu přitom připadla na model Octavia. V Indii v srpnu odbyt vzrostl o 37,3 procent na 2100 vozů.
Na domácím českém trhu boleslavská automobilka v srpnu posílila o 5,3 procenta. Zákazníkům dodala celkem 4000 vozů. Prodeje se proti loňskému roku zvýšily i v některých dalších zemích střední a východní Evropy. Na Ukrajině vzrostly prodeje o 6,8 procenta. Ve Slovinsku činil růst 3,3 procenta, v Maďarsku 5,5 procenta a v Chorvatsku 77,5 procenta.
V západní Evropě automobilka své prodeje lehce zvýšila o 0,2 procenta na 21.400 vozů. Jednotlivé trhy rostly podstatně silněji. "Výrazného růstu o 39,4 procenta jsme dosáhli ve Velké Británii. Ve Švédsku o 20,8 procent více," uvedl Dreithaler. Ve Španělsku vzrostly prodeje o 10,5 procent, ve Francii o 11,1 procent a ve Finsku o 16,3 procent.
Nejoblíbenějším modelem v srpnu byla s 26.300 prodanými kusy Octavia. Fabii si pořídilo 18.700 řidičů. Na třetím místě v prodeji byl Superb, jehož se prodalo 8100 kusů, pro Yetiho se rozhodlo 4000 lidí. Roomsterů prodala firma 2600 kusů.