Úsporná opatření se podle Dobeše mají týkat 111 dopravních staveb v celkové hodnotě 195 miliard korun (bez DPH). "Očekáváme ze strany Ředitelství silnic a dálnic, že jsme schopni mezi deseti až 13 procenty v průběhu těch následujících osmi až deseti let ušetřit, což je víceméně ušetřená částka ve výši 26 miliard korun," uvedl Dobeš.
Ušetřené peníze podle Dobeše ale nezůstanou nevyužity. "Budeme se snažit, že tam kde je ušetříme a budeme motivovat kraj nebo stavební společnost, tak tam je samozřejmě necháme na další stavby," dodal ministr.
Ministerstvo dopravy chce zároveň zavést oponentní posudky k projektům dopravních staveb. Projektanti totiž nyní mají zisk z celkové částky projektu, takže jsou podle Dobeše motivováni k tomu, aby projekty byly co nejrobustnější. "Pevně doufám, že od 1. ledna 2012 oponentní posudky budou," podotkl ministr.
V některých projektech dopravních staveb je podle Dobeše intenzita dopravy nastavena na dalších 50 let, samotná stavba má přitom garanční lhůtu 30 let. "Po těch třiceti letech stejně nedosáhne intenzity, na kterou je vystavěna. To je naprosto zbytečné. Řada staveb má naprosto neuvěřitelné množství sjezdů. Zbytečně jenom kvůli tomu, aby jednotlivé obce nebo kraje vydaly územní rozhodnutí nebo stavební povolení," upozornil.