Pětidvéřový hatchback byl, stejně jako jeho předchůdce, kompletně vyvinutý v Evropě a je určený pro evropské zákazníky. Hyundai předpokládá, že bude ročně prodávat v průměru okolo 120.000 kusů i30 v průběhu celého životního cyklu auta. Předchozí generace během čtyř let automobilka prodala přes 360.000 aut.
Zákazníci budou mít na výběr čtyři motory v celkem šesti výkonových stupních. Modernizovaná úsporná vznětová jednotka o objemu 1,6 litru se může pochlubit emisemi oxidu uhličitého pod hranicí 100 g/km. Na všechny vozy nové generace i30 se bude vztahovat pětiletá komplexní záruka.
Nová generace poskytne zákazníkům prostornější interiér než dosavadní model. Zatímco výška karoserie je nižší, celková délka a šířka vzrostly. Objem zavazadlového prostoru 378 litrů v pětimístné konfiguraci znamená zvýšení o desetinu v porovnání s původním modelem.
První generace i30 se v Nošovicích vyrábí od listopadu 2008. Hatchback nižší střední třídy je v současnosti na českém trhu čtvrtým nejprodávanějším vozem ve svém segmentu a konkuruje například VW Golfu nebo modelu cee´d sesterské korejské značky Kia.