Nošovický závod podle něj přejde na třísměnný provoz kvůli zvyšující se poptávce po vozech Hyundai. "Původně se spuštění třetí směny plánovalo na 1. října, nakonec bylo rozhodnuto zahájit třetí směnu o dva týdny dříve," sdělil Vaněk.
Nynější dvě směny automobilky vyrábějí 66 aut za hodinu. Třetí směna se k tomuto výkonu má dopracovat postupně, začínat bude zhruba na 40 vozech. Plná výroba, na kterou závod postupně najíždí, bude 300.000 automobilů ročně, ovšem není jisté, jestli toho dosáhne už v příštím roce.
Třetí směna Hyundaie podle Vaňka vytvořila během dvou měsíců v regionu v součtu nových zaměstnanců samotné automobilky a jejich subdodavatelů 2000 nových pracovních míst. "Celkově zaměstnává závod Hyundai a jeho subdodavatelé v regionu na 10.000 lidí, z nichž 95 procent představují občané České republiky, obyvatelé Moravskoslezského kraje," uvedl mluvčí Hyundaie.
Jednotlivé směny se budou od pondělka střídat v týdenním intervalu v cyklu ranní - noční - odpolední. "Víkendy nadále zůstanou volné," uvedl Vaněk s tím, že dosud se směny střídají v týdenním cyklu ranní - noční. Hyundai zahájila v Nošovicích výrobu v roce 2008 a tehdy vyráběla na jedné ranní směně. Druhá směna byla spuštěna v září 2009.
"Pracovní týden bude začínat v pondělí v 06:00 a končit v sobotu v 06:00 po noční směně. V rámci osmihodinové pracovní doby budou dvě desetiminutové přestávky na odpočinek a uprostřed směny pětadvacetiminutová pauza na hlavní jídlo," sdělil Vaněk. Doplnil, že novému pracovnímu cyklu se přizpůsobí i stravování v kantýnách nebo jízdní řady autobusů, které dopravují zaměstnance do práce a z práce.
V minulém roce vytvořil nošovický závod Hyundai podle finančních výsledků mateřské společnosti zisk 110 milionů dolarů, tedy zhruba 1,9 miliardy korun. V Nošovicích je první evropský závod koncernu Hyundai, firma jej vybudovala, aby mohla lépe zásobovat evropský trh. Nedávno otevřela druhý závod v Rusku.