"Máme velký zájem stavbu dokončit do roku 2014, případně do roku 2015 tak, abychom byli schopni požádat Evropskou komisi o proplacení v rámci operačního programu doprava. Uděláme vše pro to, aby se podařilo tento časový harmonogram splnit," uvedl ministr. Peníze z EK může stát získat pouze tehdy, pokud bude stavba do roku 2015 zkolaudována.
V případě, že se nepodaří získat dotace z evropských zdrojů, bude náklady hradit stát. "I v takovém případě patří D8 mezi naši prioritu, chceme ji dostavět i za cenu národního financování," zdůraznil Dobeš. Podle něj není pravda, že pokud peníze z evropských zdrojů stát na D8 nezíská, přesunou se finance určené původně na severočeskou dálnici na opravu dálnice D1, jak v minulosti uvedla některá média.
V současné době existují podle Dobeše dvě varianty rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). V obou je pro příští rok zařazena stavba jednotlivých částí na D8. V roce 2012 chce ministerstvo dopravy pro řidiče zprovoznit další úsek na D8.
Dálnice D8 v budoucnosti spojí Prahu s německými Drážďany. O její trasu přes České středohoří se vedou od 90. let spory, v nichž v minulosti daly soudy několikrát za pravdu aktivistům. Mezitím automobilová doprava do Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí přes 10.000 aut denně.