"Tato věc není na pořadu dne, nejdřív se vypořádejme se závazky z minulých let a pak se můžeme bavit o nějakých rozvojových projektech," uvedl Březina. "Dopravní podnik bez vedení města a bez rady takovýto projekt nikdy nerozjede. Máme smlouvu s dopravním podnikem a já nebudu platit v kompenzaci i turnikety. (...) Moje skepse vůči tomuto projektu ještě nevymizela," dodal Březina.
Podle studie, kterou si pražský dopravní podnik nechal zpracovat, bude zavedení turniketů stát 1,49 miliardy korun. Další náklady by si ale zřejmě vyžádalo kompletní přebudování automatů na jízdenky a označovačů v povrchové dopravě. Pokud by s nimi město souhlasilo, jejich budování by mohlo začít v roce 2013, fungovat by podle ředitele podniku Martina Dvořáka měly začít o dva roky později.
Hlavním důvodem projektu je podle Dvořáka zvýšení výnosů z prodeje jízdného. Podnik si od turniketů také slibuje to, že se v metru sníží počet bezdomovců a "problematických osob". Dopravní podnik hlavního města Prahy projekt na zavedení turniketů zpracoval už před několika lety, tehdy náklady odhadoval na 3,5 miliardy korun.
Projekt výstavby turniketů v pražském metru kritizovala i minulých dnech opoziční TOP 09. "Další vyhazování peněz za takto nejisté projekty s pochybným zadáním je ekonomický hazard, na který Praha peníze nemá," kritizoval záměr zastupitel Tomáš Hudeček (TOP 09). Happening proti turniketům tento týden uspořádala také Česká pirátská strana.
Pražské metro bylo s turnikety původně vybudováno, v roce 1985 ale byly odstraněny a nahrazeny označovači lístků.