"I kdyby se nebralo v úvahu Německo, počet registrací by byl o čtyři procenta vyšší než před rokem," píše se ve zprávě VDA. Právě Německo totiž zaznamenalo explozivní růst; prodej aut se tam během srpna zvýšil zhruba o 18 procent.
Od začátku roku se ale růst prodeje aut ještě neprojevuje. Za prvních osm měsíců roku je počet registrací nižší o 1,1 procenta a činí 9,19 milionu aut. Data VDA berou v úvahu země Evropské unie i Evropské sdružení volného obchodu (EFTA).
Podíl na trhu si podle sdružení ACEA v srpnu upevnily německé značky, a to hlavně díky růstu prodeje na domácím, tedy německém trhu. Volkswagen zvýšil u svých hlavních značek prodej o 19,5 procenta, jeho luxusní značka Audi pak zvýšila počet registrací o 17 procent. Mercedes-Benz ze skupiny Daimler v srpnu zvýšil prodej rovněž o 17 procent, nárůst prodeje vozů BMW dosáhl 31 procent, hlavně díky novým modelům jako je X3.
Zhruba na stejné úrovni z hlediska tržního podílu v srpnu zůstal Opel, dobře si vedly i korejské značky Hyundai a Kia. Nedařilo se ale japonským automobilkám: Toyotě klesl prodej o 8,5 procenta, Hondě asi o 20 procent a Mazdě o 27 procent. Spadl i prodej značky Fiat.