Původně se předpokládalo, že odstávka bude trvat tři pracovní dny. Měla tedy skončit už v úterý. Vzhledem k tomu, že situace se nelepšila, rozhodl management o jejím prodloužení do pátku. O dalším postupu bude vedení firmy informovat ve středu.
Slovenská ekonomika je silně závislá na vývozu a citlivě reaguje na výkyvy v automobilovém sektoru. Každé větší a déletrvající přerušení práce se zpravidla odráží v poklesu průmyslové výroby.
Mluvčí firmy Ivana Pavelková ČTK tento týden řekla, že kvůli chybějícím komponentům zůstalo v těchto dnech doma všech 2500 výrobních pracovníků. Jejich platy ale prý kráceny nebudou. Dostat by měli i měsíční kolektivní odměnu.
PSA v západoslovenské Trnavě montuje modely Peugeot 207 a Citroën C3 Picasso. Automobilka musela kvůli chybějícím součástkám zastavit produkci vozidel s naftovým motorem také letos v březnu, když jejího japonského dodavatele postihlo zemětřesení.
PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem automobilů v Evropě. Firma působí i v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.