Dospělost znamená i větší zodpovědnost, respekt k partnerům a zájem o to, co se odehrává v našem okolí. V programu summitu se proto objeví nejen klíčoví obchodníci, ale i jejich dodavatelé, analytici reprezentující názory nakupujících, makroekonomičtí experti, politici a uznávaní podnikatelé z odvětví, která jsou v řadě směrů pro obchod inspirativní.
Retail Summit připravuje svůj 18. ročník a spolu s českým obchodem tak vstupuje do fáze dospělosti. Paralela mezi historií summitu a českého moderního maloobchodu je přitom velmi silná – tato nejvýznamnější odborná a společenská událost se totiž zrodila ve chvíli, kdy se obchod začal po krátkém období atomizace opět koncentrovat, začaly vznikat první velké obchodní firmy a byla zahájena mohutná vlna výstavby velkoformátových prodejen na zelené louce. Po relativně dlouhém a prakticky bezstarostném dětství, vyznačujícím se růstem spotřebitelské poptávky a jejím převisem nad nabídkou nových atraktivních prodejen, se dostavila „těžká puberta“.
Retail Summit a s ním celý český obchod nyní vstupuje na práh dospělosti ve chvíli, která není zrovna vhodná pro nevázané oslavy. Ba naopak – po krátkém oživení se maloobchodní trh začíná opět potýkat s poklesem poptávky. Na obzoru je další výzva v podobě očekávaných negativních dopadů rozsáhlých reforem, jejichž důsledkem bude jak další redukce disponibilní kupní síly, tak tlak na růst cen. Další rozvoj na vysoce saturovaném i jinak „dospěle“ náročném trhu nebude nijak jednoduchý. Cestu vpřed naznačily již dva minulé summity, které prezentovaly řadu anti-krizových řešení a potvrdily, že nejlepší obrana je útok – tedy konkrétně neutuchající aktivity v oblasti inovací. Retail Summit 2012 na tuto programovou linku naváže a přinese inspiraci k úspěšnému zvládnutí komplikované tržní situace. Velký důraz přitom bude kladen na to, že je třeba myslet a jednat v souvislostech. Dospělost totiž znamená i zodpovědnost, respekt k partnerům a zájem o to, co se odehrává v našem okolí. V programu summitu se proto objeví nejen klíčoví obchodníci, ale i jejich dodavatelé, analytici reprezentující názory nakupujících a v neposlední řadě i makroekonomičtí experti, politici a uznávaní podnikatelé z odvětví, která jsou v řadě směrů pro obchod inspirativní. V úvodním bloku, který bude moderovat Jakub Železný, přislíbili vystoupení či účast v diskusi například analytik ČSOB – Poštovní spořitelny Jan Bureš, podnikatel a iniciátor protikorupčního fondu Karel Janeček, prognostik a člen NERV Michal Mejstřík či generální ředitel Agrofert Holdingu Andrej Babiš.
Dobrou zprávou nepochybně je, že s dospělostí se před námi již úspěšně vypořádala řada evropských trhů a můžeme se tedy efektivně učit z jejich výher i chyb. Velmi poučné v tomto směru bude vystoupení klíčového řečníka Dr. Davida Bossharta, generálního ředitele švýcarského institutu GDI, který ve svém příspěvku na téma Budoucnost úspěchu doporučí, co dělat a čeho se naopak na vyspělém trhu vyvarovat.
Retail Summit 2012 přinese i řadu dalších vystoupení a diskusních sekcí, které by nám všem měly napomoci vstoupit do věku dospělosti v té nejlepší formě. Nedílnou součástí procesu dospívání je i změna místa pořádání summitu, který se poprvé uskuteční v konferenčním centru Clarion Congress Hotelu v Praze, a to 31. 1. – 1. 2. 2012. A kdo si svůj čas i prostředky plánuje zodpovědně a dlouhodobě, může využít velmi zvýhodněné nabídky registrace pro „Very Early Birds“.
On-line registrace: www.retail21.cz/summit