Podle něj by navrhovaná právní úprava, kterou se zabývá Parlament, vedla k "podstatnému snížení efektivity vymáhání soutěžního práva i kontroly veřejných zakázek".
Český antimonopolní úřad se ochranou hospodářské soutěže zabývá 20 let, veřejné zakázky posuzuje od roku 1995. "Jakožto specializovaný orgán státní správy, který má v současné době pro tyto oblasti výhradní pravomoc, disponujeme odborným zázemím, erudovanými pracovníky, dlouholetou praxí, metodikami a nástroji, jež jsou pro jakýkoliv jiný orgán státní správy v tuto chvíli nedosažitelné," uvedl Rafaj.
Podle něj by rozdělení pravomocí mezi několik odpovědných orgánů vedlo, zejména v počátku, k podstatnému snížení kvality dosahovaných výsledků, především vzhledem k nedostatku odborného personálu a zkušeností u policie. ÚOHS dále na rozdíl od policie může vydávat předběžné opatření zakazující uzavření smlouvy či nápravná opatření, zejména zrušení některých úkonů zadavatele nebo vyslovení zákazu plnění smlouvy.
Z oblasti hospodářské soutěže by ÚOHS v případě schválení návrhu dál řešil pouze zneužívání dominantního postavení firem, jejich fúze, chování komor a asociací a významnou tržní sílu. "Došlo by tak k umělému a neúčelnému rozdělení úzce souvisejících segmentů soutěžního práva," uvedl Rafaj. Ještě složitější by byla podle něj situace u zakázek. ÚOHS by řešil jednání státních orgánů a územně samosprávných celků, zatímco zakázky sektorových zadavatelů, kterým je například ČEZ, a dotovaných zadavatelů by spadaly pod pravomoc policie.