Saab doufá, že v ochranném režimu bude moci přežít, dokud čínské úřady neschválí dohodu o dlouhodobém financování, kterou jeho vlastník Swedish Automobile uzavřel v červnu s čínskými společnostmi Zhejiang Youngman Lotus Automobile a Pangda Automobile Trade. V režimu ochrany musí firma vypracovat plán restrukturalizace a sehnat nový kapitál.
Soud v okrese Vanersborg před dvěma týdny žádost Saabu o zařazení do ochranného režimu zamítl a firma se proti tomu minulý týden odvolala. Své odvolání podepřela doklady o zajištění překlenovacího úvěru v sumě 70 milionů eur (1,7 miliardy Kč).
Minulý týden dva odborové svazy a jeden z dodavatelů podali návrh na konkurzní řízení vůči Saabu. Výroba v závodech Saabu byla v dubnu kvůli neplacení za dodávky zastavena a firma dluží zaměstnancům mzdu za srpen.
Nizozemská firma Spykerk Cars, která se přejmenovala na Swedish Automobile, se začátkem loňského roku dohodla na koupi automobilky od americké General Motors za 400 milionů dolarů (přes sedm miliard Kč). Dohoda tehdy zachránila známou švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém rozhodla GM.