Avia, která od roku 2006 patří přes mateřskou indickou firmu Ashok Leyland do globální skupiny Hinduja Group, prodala za osm měsíců letošního roku 366 vozidel. Z toho 129 vozů plnících normu Euro 5 mířilo na trhy EU a 155 vozů byly podvozky a kabiny pro elektromobily Smith ve velké Británii a USA. Zbytek aut plnících nižší emisní normy skončil na trzích v Rusku, na Ukrajině, na Blízkém východě a v Argentině.
Mezi prodanými vozy se letos poprvé objevilo sedm podvozků pro autobusy. Na produkci autobusů se bude nově podílet dceřiná distribuční společnost v Moskvě ve spolupráci s dodavatelem autobusových nástaveb z Volgogradu. Nový devítimetrový autobus na podvozku Avie D 120L má mít 36 míst a bude jej pohánět motor Cummins, který splňuje emisní normu Euro 5.
S mateřskou Ashok Leyland Avia plánuje propojení produktového portfolia. "Tlak na snížení jak výrobních tak provozních nákladů vozidel roste a jedinou odpovědí na tuto poptávku v celosvětovém měřítku může být spojení západních technologií a výrobních i obchodních kapacit rychle rostoucích trhů v Asii a Jižní Americe. Výsledkem spolupráce pak bude nabídka kvalitních a současně dostupných a ekonomicky velmi efektivních vozidel pro zákazníky z celého světa," uvedl prokurista Tomáš Jiřička.
Avia v posledních letech obnovila prodejní sítě v Polsku, Maďarsku, Rumunsku či Bulharsku. V letošním roce uzavřela dohodu o distribuci vozidel s partnery ve Francii, Turecku a Izraeli, kam do konce roku zamíří první podvozky. V hledáčku firmy pak jsou rovněž státy Skandinávie či Beneluxu.
Tržby Avia Ashok Leyland Motors za prodej zboží a služeb loni vzrostly o třetinu na 337 milionů korun. Automobilka na konci minulého roku zaměstnávala 208 pracovníků.