Pivo se v Krásném Březně vyrábí už od 17. století a stávající pivovar funguje od roku 1867, uvádějí specializované servery. Jeho budoucnost se ale počítá už jen na dny. "Do 10. října tam budeme stáčet do sudů, pak se linka přesune do Velkého Března. Výroba piva skončí 10. listopadu," řekla Beute. Do konce roku se potom bude pivovar dál vyklízet.
Provoz dvou pivovarů, které jsou od sebe vzdálené vzdušnou čarou jen asi pět kilometrů, podle vedení není dlouhodobě udržitelný. Ve Velkém Březně prý chce během příštích tří let rozšířit kapacitu a modernizovat provoz za asi 100 milionů korun.
Na receptuře a ingrediencích stávajícího Zlatopramenu se nic nezmění, ujišťuje vedení firmy. Nic se prý nemá měnit ani na sponzoringu, který mimo jiné spojuje značku s řadou sportovních klubů z okolí Ústí nad Labem. Změní se ale počty zaměstnanců; ze stávajících 54 přejde na protější břeh řeky jen 18. Zbylým prý Heineken nabídne jinou práci v rámci svých českých závodů. "Jedná se o pivovary Krušovice a Starobrno nebo o distribuční centrum Louny," řekla Beute.
Právě lounský pivovar má s krásnobřezenským velmi podobný osud. V roce 2008 spadl pod křídla Heinekenu, který tam o rok později zastavil výrobu. V areálu dnes provozuje jen distribuční centrum, zatímco původní lounské značky se vyrábějí také ve Velkém Březně. Podobně Heineken naložil i s pivovary v Kutné Hoře, Znojmě nebo ve slovenské Rimavské Sobotě.