Britský Dixons Retail se orientuje na maloobchod a služby v oblasti elektroniky. Centrum sdílených služeb má firma v Brně od roku 2007. Nyní třísetčlenný tým doplní 80 nových pracovníků na pozice v oblasti služeb zákazníkům, ve finančním řízení a oblasti informačních technologií. Mají obsluhovat zákazníky ve 12 jazycích.
Dixons Retail provozuje ve 26 zemích více než 1200 klasických či internetových obchodů a zaměstnává 38.000 lidí. Jeho Electroworld provozuje v ČR a na Slovensku 23 obchodů. V Brně má dva tyto obchody a centrální sklad.
Podle generálního ředitele Dixons Retail Johna Browetta má Brno vysoký standard pracovníků. "V centru sdílených služeb se nám podařilo vytvořit opravdu dynamické a mezinárodní pracovní prostředí," uvedl Browett.
Pixmania vznikla ve Francii. Původně byla zaměřena na prodej fotoaparátů, poté začala prodávat i elektroniku. Nyní na internetu nabízí mnohem širší sortiment zboží. Zatím nepatří k lídrům trhu, konkuruje jí například Alza.cz nebo Mall.cz. Podle Michala Kiliána z Pixmanie, chce společnost do konce roku zaměstnat kolem 200 lidí, dnes jich v Brně má zhruba 130. Zabývají se reklamacemi zboží, sledují vývoj cen u konkurence nebo se zabývají grafikou.
Pixmania má celosvětově roční obrat asi 850 miliard eur. V Brně má novou centrálu pro 14 evropských zemí. Chce se více orientovat na východní Evropu. "V této oblasti bychom chtěli mít až 40procentní obrat," uvedl ředitel Pixmanie Steve Rosenblum.