Automobilový průmysl je jedním z tahounů slovenské ekonomiky. Vedle automobilky Kia Motors mají své závody v zemi také francouzský PSA Peugeot Citroën a německý Volkswagen. Na továrny je navázaná řada dodavatelů součástek. Po propuknutí světové hospodářské krize se automobilkám zhoršily hospodářské výsledky, což poznamenalo celou ekonomiku. Letos ale odvětví hlásí oživení, které se vedle vyšší výroby projevuje také najímáním nových zaměstnanců.
Závod Kia Motors u Žiliny, který je první evropskou továrnou firmy, spustí nábor pracovníků v příštím týdnu a ukončit ho plánuje koncem roku. Pozice nabízí zejména ve výrobě. Nástupní plat zaměstnance bez praxe v třísměnném provozu, na který firma přejde v prvním čtvrtletí příštího roku, začíná na 600 eurech (15.000 korun), což odpovídá zhruba čtyř pětinám průměrné mzdy na Slovensku.
Továrna u Žiliny v polovině října spustí výrobu modelu Venga, který převzala od sesterského podniku Hyundai v severomoravských Nošovicích. Do něj se ze Slovenska zase přesunula výroba modelu Hyundai ix35. "V současnosti se rovněž připravujeme na výrobu úplně nového modelu, který představíme v roce 2012," uvedl šéf Kia Motors Slovakia Čong Mjong-čchul. Kia spustila výrobu aut na Slovensku koncem roku 2006.