Na dalších 24 procent dlužníků má M.B.A. Finance pouze telefon nebo jen kontaktní adresu, na 40 procent z nich obdrží platný telefon i adresu. "Musíme pak složitě dohledávat platné kontakty, čímž se prodlužuje doba vymáhání a značně se zvyšují náklady,“ uvedl jednatel M.B.A. Finance Kamil Kavka.
Není-li k dispozici žádný platný kontakt a dohledání není úspěšné, neexistuje jiná možnost jak dlužníkovi, i když jde třeba o několikasetkorunový nedoplatek, tuto informaci v rámci mimosoudního inkasa sdělit. "Pak dochází k politováníhodným situacím, kdy se dlužník o svém dluhu dozví až od soudu po podání žaloby věřitelem, kdy mu k této částce přibudou další náklady spojené se soudním řízením," doplnil Kavka.
Základem úspěšného inkasa pohledávek je co nejdříve se spojit s dlužníkem a začít s ním komunikovat. "Pokud se nám to podaří, jsme na dobré cestě k vyřešení pohledávky a můžeme se s dlužníkem domluvit třeba na rozložení splátek či jiném individuálním postupu a dlužník díky tomuto smírnému postupu ušetří nemalé náklady. Z našich statistik vyplývá, že při kontaktu, ať už písemném, telefonickém, elektronickém či osobním, až 90 procent dlužníků svůj dluh uhradí,“ dodala mluvčí společnosti Jana Tatýrková.
M.B.A. Finance je přední společností v oblasti správy a inkasa pohledávek. Je součástí mezinárodní skupiny M.B.A. Empire se sídlem v Londýně.