Omezení reklamy v ČT prosadily největší české komerční televize, Nova a Prima, které nevylučovaly možnost arbitráží. Argumentovaly dohodou, podle které původně měla reklama ve veřejnoprávní televizi zcela skončit letos 11. listopadu v souvislosti se završením digitalizace vysílání.
Novela rovněž zakazuje ČT vysílat teleshopping a na jejím webu by se neměla objevovat obchodní sdělení.
Proti omezení reklamy v ČT se stavěli zadavatelé reklamy. Podle nich by Nova a Prima ovládly 95 procent reklamního trhu a mohly by jim diktovat své podmínky včetně cenových. Před monopolizací reklamního trhu varovali také zástupci mediálních agentur, které pro televize prodávají jejich reklamní prostor.
Omezení reklamy v ČT podle prezidenta Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavla Brabce bude znamenat snížení celkových výdajů na inzerci až o desítky milionů korun. Proti schváleným změnám se již dříve ohradila i TV Barrandov, která uvedla, že odvod do fondu kinematografie je pro ni diskriminační. Její generální ředitelka Janka Vozárová řekla, že by mohl ohrozit rozvoj této televize, která na trhu působí teprve tři roky.