"Je to zhruba úroveň z období před 35 lety," uvedl k nové prognóze předseda JAMA a provozní ředitel japonské automobilky Nissan Motor Tošijuki Šiga. Asociace znovu vyzvala vládu k opatřením na podporu automobilového průmyslu, například k oslabení kurzu domácí měny a snížení automobilových daní.
Japonský trh s automobily se od svého vrcholu v 90. letech minulého století postupně zmenšuje. V roce 1990 se prodej vyšplhal až na 7,78 milionu vozů. Za jeho dlouhodobým poklesem stojí například menší zájem mladých lidí o vlastní vůz či konkurence ze strany efektivní hromadné dopravy v zemi.
Letos byl navíc japonský automobilový sektor zasažen ničivým zemětřesením, které v březnu poškodilo továrny na výrobu automobilových součástek v severovýchodní části Japonska. Nedostatek součástek pak spolu s výpadky elektřiny přiměl všechny japonské automobilky k přerušení či omezení produkce v domácích montážních továrnách.
pmh dvd