Kindle Fire má sedmipalcový displej proti desetipalcovému u iPadu. Je tak lehčí, jeho hmotnost mírně přesahuje 400 gramů proti asi 600 gramům u konkurence. Stejně jako iPad bude mít Kindle Fire dvoujádrový procesor. Uživatelé na něm budou moci sledovat filmy, poslouchat hudbu či si číst knihy a časopisy.
Poptávka po tabletech v posledních měsících výrazně roste. Apple, který kraluje trhu s nimi, za dosavadních 15 měsíců od uvedení iPadu prodal 29 milionů těchto zařízení. Jeho úspěch se nicméně nikomu z konkurentů dosud nepodařilo zopakovat. Například výrobce telefonů BlackBerry, kanadská společnost Research in Motion, za tři měsíce našel zákazníky jen pro 200.000 svých tabletů PlayBook. To je množství, které Apple prodá za tři dny. S tabletem se spálila například i společnost Hewlett-Packard, jejíž zařízení TouchPad letos v létě u zákazníků propadlo.
Amazon by ale podle analytiků mohl mít šanci, zejména díky popularitě Kindlu a tomu, že firma má stejně jako Apple službu pro prodej digitální hudby a filmů. Analytik Colin Sebastian ze společnosti Robert Baird & Co tak již minulý měsíc podle agentury Reuters uvedl, že tablet od Amazonu by mohl změnit vývoj hry a že by firma mohla během prvního roku prodat tři miliony těchto zařízení. V důležité předvánoční sezoně by tak Amazon připravil Apple o část tržeb.