Souhlas s povolením fúze ÚOHS podmiňuje závazky pouze tehdy, když hrozí narušení hospodářské soutěže. Již nyní je jasné, že vznik Českého aeroholdingu je nejkomplikovanější fúzí, kterou má ÚOHS letos na stole. Správní řízení úřad zahájil v květnu. V pětiměsíční lhůtě řeší tyto případy pouze ojediněle, letos je to poprvé. Loni se protáhlo posuzování dvou fúzí - UPC/Sloana Park a Eurovia/Tarmac. Obě úřad povolil, Eurovia musela odprodat několik kamenolomů.
Do Českého aeroholdingu chce stát do konce roku 2012 vložit akcie Českých aerolinií (ČSA) a Letiště Praha. Návrh na povolení spojení podal Český aeroholding v polovině května. Podle informací zveřejněných na webu ÚOHS má získat možnost přímo kontrolovat České aerolinie, Letiště Praha a dále společnosti HOLIDAYS Czech Airlines, a.s., Czech Airlines Handling, a.s., ICzech Airlines Technics, a.s., Czech Airlines Landing Gears, s.r.o., CSA Services, s.r.o. a Realitní developerská, a.s.
ÚOHS ve správním řízení posuzuje oblast pravidelné i nepravidelné letecké přepravy lidí, leteckého provozu a managementu pro cestující a náklad a poskytování souvisejících služeb a v oblasti údržby, oprav a generálních oprav letecké techniky. ÚOHS může fúzi povolit bez podmínek, s podmínkami nebo ji i zakázat.
Ministr financí Miroslav Kalousek podepsal počátkem září materiály, které umožní rozdělení majetku Letiště Praha do dvou částí. Posvětil tím jeho vložení do vznikajícího Českého aeroholdingu. Nemovitý majetek letiště, jako jsou budovy a vzletové dráhy, musí být ze zákona majetkem státu nebo společnosti stoprocentně vlastněné státem. Z Letiště se nyní odštěpí na jedné straně nemovitosti, které mají být fúzí vloženy do aeroholdingu k 1. říjnu letošního roku. Zbytek společnosti, tedy zaměstnanci, informatika, právní oddělení, účetnictví a daně, se do aeroholdingu převedou samostatně jako akciový podíl.
Cestu ke vzniku Českého aeroholdingu otevřela vláda 19. února, když rozhodla o vložení 50 milionů korun do nově vznikající společnosti z části majetku Správy Letiště Praha. Jedním z hlavních cílů propojení Letiště Praha a ČSA jsou provozní a finanční úspory. Všechny součásti Českého aeroholdingu budou nicméně obchodně samostatné.