Diváci, kterých k pražskému letišti podle odhadu ČTK dorazily tisícovky, mohli letoun obdivovat při manévrování nad plochou, včetně závěrečného zhruba dvacetiminutového obkroužení letiště.
Airbus A380 má rozpětí křídel téměř 80 metrů, dlouhý je 73 metrů. Poprvé se měl v Česku ukázat již letos v červnu, tehdy ale z jeho příletu z technických důvodů sešlo. Na pražském letišti je nyní nejběžnějším letounem Airbus A320. Tento letoun má rozpětí křídel 34 metrů, délku trupu 37,5 metru a pojme 180 cestujících.
Dnešní přílet stroje A380 má odstartovat příchod velkých letadel do Česka. Pražské ruzyňské letiště kvůli tomu zvyšuje své odbavovací kapacity a v budoucnu bude schopné běžně odbavit cestující čtyřmotorových Airbusů A340-600, největších Boeingů B747-8 či o něco menších B777-300.
Letiště kvůli přijímání obřích letounů nechalo zmodernizovat nástupní tunely celkem u tří letadlových stání za zhruba 177 milionů korun. Jednoduché nástupní mosty letiště rozšíří na dvojité, což umožní odbavovat výrazně větší letadla s rozpětím křídel do 65 metrů. Výstavba nových tubusů s pracovištěm letištní kontroly a další nezbytnou infrastrukturou by podle letiště měla být dokončena do února příštího roku.
Letoun je na nebi poměrně novinkou. Oficiálně byl projekt pod označením A380 představen koncem roku 2000. V lednu 2005 se letoun předvedl veřejnosti a o čtvrt roku později v Toulouse poprvé vzlétl. Do služby se ale kvůli problémům s elektroinstalací poprvé dostal až v říjnu 2007.