Projekt Praha - elektromobilní, který vznikl ještě za primátora Pavla Béma (ODS), měl původní rozpočet milionů korun. Podle HN byly kolem projektu pochybnosti. Vše kolem projektu dostala bez výběrového řízení na starosti PR agentura Tili, která nemá s elektromobily nic společného, zjistili noviny. Nová pražská rada vedená Bohuslavem Svobodou (ODS) projekt ořezala na deset milionů včetně nákladů na reklamu. Koordinace navíc přešla na magistrátní komisi.
Některé pochybnosti ale podle HN přetrvávají. Například to, že cenový odhad zakázky na dodávku aut, jak jej napsali pražští úředníci, je identický s konečnou částkou ketou nabídla EVC Group. Protože se do soutěže přihlásily jen dvě firmy, byl tak tlak na nižší cenu malý. Podle expertů na státní tendry by se přitom měla řízení s méně než třem zájemci raději rušit, dodaly HN.
"Nabídli jsme tři kusy elektromobilů EVC R3 Electric postavených z vozů Škoda Roomster a italských užitkový vůz Alke ATX 200E, jsme výhradní dovozce této značky do Česka," řekl HN spolumajitel EVC Group Martin Jahn (nejedná se o bývalého vice premiéra a manažera Škody Auto - pozn. HN). V ceně je i několik elektrických kol a skútrů.
Elektromobily ale nejsou jedinou mnohamilionovou položko projektu. Na 3,5 milionu podle HN vyjde doprovodná propagační kampaň, která má podle produktového ředitele firmy Kristián Olina Horáčka ukázat, že Praha vstoupila mezi světové metropole, jako je Paříž, Amsterodam nebo Londýn. Jenže třeba pařížská radnice začala půjčovat 60 elektromobilů, které si lidé mohou půjčovat u stojanů stejně jako kola.
Pražská vozítka jsou ale určena jen zaměstnancům magistrátu a pravděpodobně to tak zůstane. "Letos už neplánujeme další investice do elektromobility, o případné podpoře v dalších letech rozhodne rada na základě vyhodnocení pilotního projektu Praha - elektromobilní," řekla HN mluvčí magistrátu Tereza Krásenská.
vrk