HN: Seznam.cz dokončil akvizici svého dodavatele map

04.10.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 4. října (ČTK) - Tuzemský internetový portál Seznam.cz dokončil akvizici svého dodavatele mapových podkladů. Od společnosti PLANstudio koupil Seznam jeho digitální divizi, kterou včlenil do nově vzniklé dceřiné společnosti Mapy.cz. Cenu se obě strany rozhodly nezveřejnit. Seznam posílí kromě mapových podkladů i o 14 zaměstnanců kupované digitální divize. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny (HN).

"S PLANstudiem nás pojí dlouhodobé partnerství, které vyvrcholilo nákupem digitální divize. Pojistili jsme si tak základního dodavatele dat. Do budoucna chceme intenzivně pracovat na budování map a jejich aktualizaci, chceme i více zapojit veřejnost do oprav map," řekl HN řekl ředitel výzkumu a vývoje Seznamu Vlastimil Pečínka.

S Mapami má Seznam velké plány. Časem by měl například Seznam vytvořit plnohodnotnou navigaci v mobilu. Navigací se pyšní například telefony Nokia, poskytuje ji i Google se svými mapami a Seznam by ji dokázal přinést i na další operační systémy pro mobily, jako je iOS od Applu, Android od Googlu či Windows Phone od Microsoftu, pro které už má mapovou aplikaci. "S PLANstudiem kupujeme i produkt Smartmaps, což je hlasová navigace. Naším cílem je dostat hlasovou navigaci do aplikace Mapy.cz," řekl HN Pečínka.

Seznam chce časem podle něj nabídnout i "offline" mód mobilní aplikace. Uživatelé si tak budou moci nahrát určitou část mapy přímo do mobilu na paměťovou kartu a ušetří tak za datové připojení.

Je také možné, že Seznam vymění dodavatele turistických map pro Mapy.cz. Ty jim totiž dodává společnost SHOcart, PLANstudio ale má vlastní turistické mapy, které jsou podle Pečínky podrobnější.

Mapy.cz navštíví denně skoro 314.000 reálných uživatelů. Hlavním konkurentem jsou Google Maps, které nabízejí navíc i funkci Street View, tedy panoramatické pohledy na konkrétní místa v ulicích větších měst. To Seznam nemá. Na druhou stranu má turistické mapové podklady se zakreslenými turistickými trasami a cyklostezkami a takzvané body zájmu provázané se svou databází firem, která je podrobnější, než v případě Googlu, dodaly HN.

vrk

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK