Yahoo chystá podzimní programové novinky

04.10.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

New York/Los Angeles 4. října (ČTK) - Americká internetová společnost Yahoo chystá novou programovou nabídku, která má firmě pomoci upevnit si postavení na trhu původní televizní tvorby přes internet. V rámci podzimní nabídky uvede Yahoo sedm krátkých seriálů, které se zaměří na ženy. Zařadí se tak k více než dvacítce titulů, které už Yahoo vysílá, a které nezřídka přilákají více diváků než jiné weby.

Stránky Yahoo podle konzultační společnosti comScore v srpnu navštívilo asi 45,5 milionu jedinečných diváků. To byl šestý nejlepší výsledek, který překonal i další oblíbené portály Hulu či AOL. Všech deset nejsledovanějších seriálů na internetu v USA bylo v měsíci srpnu z tvorby Yahoo Studios.

"Rozhodně nás považuji za pátou síť, anebo za opravdovou první digitální síť," řekla viceprezidentka a ředitelka původní programové tvorby ve společnosti Yahoo Erin McPhersonová. Nové programy se budou věnovat široké škále zálib, jako je vaření, cvičení nebo vztahy.

Další programy má ale Yahoo ještě v plánu. Věnovat se budou nejen ženám, ale širšímu okruhu konzumentů. A to jak z hlediska demografie, tak z hlediska žánrů. Vzhledem k tomu, že Yahoo má vlastní produkční studia v Los Angeles, je podle agentury AP snadné si představit, že Yahoo bude nová továrna na seriály a krátké video sekvence.

Portál Yahoo si rovněž dohodl spolupráci s americkou televizní sítí ABC News, která by měla podpořit obrazové zpravodajství z produkce Yahoo. Zároveň se objevují spekulace, že Yahoo může mít zájem o převzetí on-line video služby Hulu. Původní i syndikovaná programová nabídka se má objevit na nové stránce věnované televizním klipům Yahoo! Screen.

Za úspěch, jehož Yahoo dosahuje v původní televizní tvorbě, firma částečně vděčí vysoké návštěvnosti své domácí stránky. Přestože se Yahoo dlouhodobě potýká s mnoha problémy, jen za srpen jeho web přilákal 177,5 milionu unikátních návštěvníků. Lepší výsledky měl jen Google.

Samotný fakt, že se firmě daří na poli video sekvencí a krátkých seriálů, zastiňují hlubší problémy, s nimiž se Yahoo potýká. Firmě se například nedaří zvýšit příjmy z reklamy tak, jak si vedení podniku představovalo. Firma také nedávno odvolala svou ředitelku Carol Bartzovou, s kterou se rozešla ve zlém.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK