"Náš úřad již zahájil šetření. V současné době běží vyžadování dokumentace, ekonomických informací, aby ÚOHS byl schopen zhodnotit, jaká je úroveň cen Českých drah," řekl ČTK Rafaj.
Projekt RegioJetu podle Jančury počítal s tím, že s cenami srovnatelnými s nabídkou drah přilákají lepším servisem více cestujících a obsazenost bude dosahovat ziskové hranice devadesáti procent.
Jenže dráhy jízdné na trase zlevnily. "Už počítání s devadesátiprocentní obsazeností byl ekonomický hazard, teď nemůžeme zlevnit a obsazovat vlaky na 120 procent," uvedl tento týden v Hospodářských novinách Jančura.
České dráhy od pondělí 3. října nabídly zvýhodněné jízdné na tratích mezi Prahou a Brnem, Zlínem, Ostravou a Hradcem Králové. Jízda z Olomouce do Prahy například místo 310 korun vyjde na 220 korun. Kromě obyčejného a zákaznického jízdného České dráhy na vybraných tratích zlevnily i jízdenky SporoTicket. Dráhy zlevnily jen tři dny poté, co na trať 26. září vyjely konkurenční spoje Regiojet.
RegioJet patří do skupiny Student Agency. Na trase Havířov - Ostrava - Olomouc - Praha zatím jezdí tři spoje RegioJetu denně každým směrem. Výhledově by trať mělo obsluhovat šest vlakových souprav s 18 spoji denně. Českým drahám chce RegioJet konkurovat také poskytovanými službami, nabízí bezplatné bezdrátové připojení k internetu a zdarma denní tisk a nápoje.