"V této věci můžeme rozhodně dementovat zprávy některých médií o prodeji Masarykova nádraží. Tyto informace se nezakládají na reálném základě a nejsou pravdivé," uvedl pro ČTK. Podle Šťáhlavského České dráhy tímto způsobem chtějí narovnat majetkové vztahy na Masarykově nádraží.
"Je třeba ale zdůraznit, že informujeme o záměru, ke kterému se teprve zpracovávají příslušné analýzy a posudky, a že se nejedná o realizaci těchto kroků. K dalším krokům je nutné tyto záměry projednat a schválit v orgánech společnosti, v Dozorčí radě a v Řídícím výboru. Pro úplnost informací lze doplnit, že příští jednání Dozorčí rady však tento bod nemá na svém programu," dodal mluvčí ČD.
Šťáhlavský upřesnil, že dráhy při úvahách o narovnání vztahů vycházejí ze smluv uzavřených v letech 2004 až 2007, které byly uzavřeny s vítězem soutěže na partnera pro rozvoj této lokality.
Současná patová situace je podle něj způsobena množstvím různých smluv uzavřených bývalými managementy v letech 2004 až 2007 v rámci projektu revitalizace prostřednictvím společného podniku MSD. Ten získal nájemní práva k pozemkům ČD a nemovitostem na nich umístěných, včetně například celé výpravní budovy nádraží, na 30 až 50 let. Druhým akcionářem ve firmě Masaryk Station Development (MSD) je společnost Masaryk Station Investment.
"Cena za prodej pozemků, nemovitostí a majetkového podílu ve společnosti MSD bude stanovena nezávislým znaleckým posudkem a bude se týkat přibližně 72.000 metrů čtverečních, tedy o asi 40 procent nižší rozsah oproti původnímu záměru z doby uzavření smluv v roce 2004 až 2007," uvedl mluvčí ČD. "V tehdejších smlouvách z let 2004 až 2007 byla jako maximální cena za prodej asi 125.000 metrů čtverečních uvedena částka 900 milionů korun s tím, že měla být podle dohodnutých koeficientů ještě snižována," dodal.
Server Aktuálně.cz dnes napsal, že novým majitelem Masarykova nádraží má být MSD, o něhož má zájem finanční skupina Penta Investments. Její mluvčí Martin Danko dnes večer ČTK informoval o páteční tiskové konferenci o záměrech investora v lokalitě Masarykovo nádraží.
Podle dnešní Mladé fronty Dnes (MfD) chce ministerstvo dopravy navrhnout odchod generálního ředitele ČD Petra Žaludy. "Veřejným tajemstvím je, že je to kvůli jeho snaze prodat velmi levně Masarykovo nádraží finanční skupině Penta včetně pozemků," řekl listu odborový předák Jaromír Dušek. Žaluda listu potvrdil, že takový plán sice existuje, ale není uzavřen. Jedná prý s více zájemci.
Podle informací Aktuálně.cz se mělo o osudu nádraží rozhodnout v pátek, což Šťáhlavský popřel. "Řádné zasedání dozorčí rady proběhne ve čtvrtek 13. října," řekl serveru s tím, že prodej nádraží v programu není.