"Nedovedu si představit, že by v situaci, kdy nedojde k dohodě vlády s Asociací krajů České republiky ohledně financování regionální železniční dopravy, zastupoval (Palas) jak kraje, tak ČD," uvedl ministr dopravy Pavel Dobeš. Pokud by protistrana měla přístup k citlivým dokumentům, chovalo by se ministerstvo jako špatný hospodář, dodal.
Vláda se s kraji nyní pře o výši dotací pro regionální osobní železniční dopravu. Původní závazek státu vůči krajům, dojednaný za předchozí vlády Jana Fischera, zajišťoval ročně 2,6 miliardy korun do rozpočtu krajů. Tuto sumu chce nynější vláda snížit o 300 milionů korun, což hejtmani odmítají a trvají na zachování původní výše. Podle předsedy Asociace krajů Michala Haška jsou hejtmani připraveni jít i do soudního sporu s vládou.
Podle Haška byl Palas do dozorčí rady ČD nominován kraji a ty s jeho působením v radě byly spokojeny. "Postup premiéra a ministra dopravy považuji za bezprecedentní útok na zástupce regionů v dozorčím orgánu ČD za situace, kdy kraje jsou klíčovým objednatelem osobní železniční dopravy, hradí miliardové částky ČD a logicky mají zájem na kontrole hospodaření ČD prostřednictvím zastoupení jednoho člena v dozorčí radě," uvedl Hašek. ČTK se snažila získat reakci Palase, ten je však na dovolené a nebral mobilní telefon.
Podle iDnes.cz je změna v dozorčí radě nepříjemnou zprávou pro šéfa Českých drah Petra Žaludu. Jeho může odvolat právě dozorčí rada. Až dosud ale ministerstvo dopravy, které údajně zvažuje jeho odvolání, nemělo v dozorčí radě potřebný počet hlasů pro jeho konec. Palasovým odchodem si prý už většinu pojistilo.