Měřit návštěvnost webů v Česku bude dál Gemius, ComScore skončil

11.10.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 11. října (ČTK) - Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) odstoupilo od kontraktu na měření návštěvnosti tuzemských internetových stránek s americkou společností ComScore. Vítěz květnového tendru na NetMonitor nebyl schopen splnit některé požadavky zadavatele. Měřit návštěvnost proto bude další tři roky nynější dodavatel Gemius. SPIR to dnes oznámil ČTK v tiskové zprávě.

O ukončení spolupráce s největším světovým dodavatelem údajů o návštěvnosti internetu rozhodla v pondělí výkonná rada sdružení. "Řádné měření návštěvnosti web stránek, streamovaného obsahu a měření mobilní návštěvnosti mělo být spuštěno 1. ledna 2012. Bohužel po detailním prostudování metodiky a technologie měření ComScore jsme zjistili, že některé naše požadavky nemohou být v očekávaném termínu splněny," uvedla výkonná ředitelka Kateřina Hrubešová.

ComScore má podle Hrubešové ve svém portfoliu řadu zajímavých a progresivních služeb, ale naopak by nebyl schopen dodávat některé údaje, na které byli klienti v Česku dosud zvyklí. Podle neoficiálních informací to byly například údaje o reálných uživatelích. "SPIR nepochybuje, že ComScore se zúčastní dalšího výběrového řízení v následujících letech," dodala.

Od nové vlny měření si sdružení slibovalo zapojení hlavních zahraničních internetových médií do projektu, například společnosti Google, která se nyní NetMonitoru neúčastní. Očekávalo také zahrnutí nových technologií, jako jsou čtečky nebo tablety do měření, zvýšení povědomí o českém internetovém trhu pro nadnárodní inzerenty a v důsledku vyšší výdaje do internetové reklamy v ČR.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 60 členů. Kromě provozování jednotného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC, poskytuje expertní analýzy vývoje internetového trhu v ČR a je samoregulátorem audiovizuálního obsahu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK