Gartner očekává, že už v příštím roce tržby sociálních sítí vzrostou o 50 procent. Do roku 2015, tedy do čtyř let, se mají ztrojnásobit. Dostaly by se tak na zhruba 29 miliard dolarů (asi 528 miliard Kč).
K celkovým tržbám sociálních sítí nejvíce přispívají příjmy z reklamy, významnou část tržeb ale sítím zajišťují také on-line hry. Analytici podle zpravodajské společnost BBC věří, že období silného růstu tržeb mají sociální sítě teprve před sebou.
"Z hlediska tržeb je trh sociálních médií teprve v začátcích, i když je tady už spousta uživatelů, kteří v některých případech vykazují čím dál vyzrálejší vzorce využití (těchto sítí)," sdělila analytička Gartneru Neha Guptaová. Aby ale bylo možné plně využít potenciálu sociálních sítí, budou muset vzniknout nové podnikatelské modely.
Guptaová rovněž poznamenala, že sociální sítě jsou ve spolupráci se socioanalytickými organizacemi schopny "odemknout" data. To znamená mapovat seznamy přátel, jejich komentáře a zprávy, fotografie a všechny jejich sociální aktivity, včetně kontaktních informací a příbuzných médií. Jiní analytici ale podotýkají, širší využití takových dat může znamenat riziko pro soukromí uživatelů.