Město podle úřadu porušilo zákon tím, že hodnoticí komise vyřadila nabídku společnosti Agile, i když splňovala zákonné požadavky. Město podle úřadu zdůvodnilo nepřijatelnost nabídky vyloučené firmy tím, že zpochybnilo dodržení uchazečem navrhovaného termínu podpisu smlouvy, od kterého se odvíjela nabídka devětapadesátitýdenní doby realizace zakázky. Podle města mohl být ohrožen dodací termín, a tím i přidělení dotace na výstavbu.
Podle ÚOHS ale firma Agile postupovala správně a vyhověla podmínce na termín zahájení plnění zakázky. Nabídka vyloučené firmy byla ekonomicky nejvýhodnější ze všech 11 obdržených nabídek, zatímco výše nabídkové ceny vybraného uchazeče, společnosti Testa, byla druhá nejvyšší. Cenový rozdíl těchto dvou nabídek je více než sedm milionů korun. Postup města proto podle Rafaje mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky.
Město podle ÚOHS dále chybovalo tím, že "jmenovalo do hodnoticí komise osobu, která byla ve vztahu k veřejné zakázce podjatá, ale přesto se podílela na hodnocení nabídek". Jednatel vybraného uchazeče a předseda hodnoticí komise Ryan Strnad byli ke dni podání nabídky společně jednatelé a společníci ve třech společnostech.
"Předseda hodnoticí komise měl zájem na zadání předmětné veřejné zakázky vybranému uchazeči, mohl nejen rozhodovat o průběhu jednání hodnoticí komise a ovlivňovat jej, ale současně ze své pozice místostarosty zadavatele mohl ovlivnit i stanovení hodnoticích kritérií," uvedl už dříve Rafaj.
Nyní potvrdil ve všech bodech verdikt svých podřízených z letošního ledna. Ponechal také čtvrtmilionovou pokutu, i když ji město považovalo vzhledem ke své ekonomické situaci za nepřiměřenou. Podle Rafaje ale pro to město nepředložilo žádné důkazy. Argumentovalo také tím, že se porušení zákona dopustilo poprvé. K tomu Rafaj v rozhodnutí zdůraznil, že se Žamberk dopustil dvojnásobného porušení zákona a omezil soutěžní prostředí.