ÚOHS zrušil tendr na propagaci regionální potravin

12.10.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 12. října (ČTK) - Ministerstvo zemědělství porušilo zákon o veřejných zakázkách při výběru firmy, která má propagovat regionální potraviny. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zhruba dvacetimilionovou zakázku zrušil, zjistila ČTK z webu úřadu. Rozhodnutí je pravomocné, ministerstvo se proti němu neodvolalo.

Resort vypsal zakázku letos v březnu. Přihlásilo se do ní šest firem. Ministerstvo vybralo nabídku společnosti VIZEUM Czech Republic, ta patřila ale k nejdražším. Proti postupu ministerstva se ohradila konkurenční Médea, která skončila druhá v pořadí.

Ministerstvo mezi firmami vybíralo podle dvou kritérií. Jedním z nich byla cena s váhou 30 procent, tím hlavním pak "kvalita a šíře předloženého mediálního plánu" se 70 procentní váhou. Podmínky pro výběr vítěze ale podle ÚOHS nebyly nastaveny dostatečně jasně. Ministerstvo například preferovalo outdoorovou reklamu, kterou Médea nenavrhovala, protože ministerstvo v zadávací dokumentaci neuvedlo, že tento typ reklamy preferuje. "Zadavatel v zadávací dokumentaci žádným způsobem nespecifikoval, jakou mediální formu a typ médií upřednostňuje a na co klade důraz," uvedla v rozhodnutí místopředsedkyně ÚOHS Eva Kubišová.

Podobně resort nijak nespecifikoval provázanost reklam na akce typu Země živitelka nebo farmářské trhy. "Nemůže jít k tíži uchazeče, že zadavatel při přípravě kampaně konání těchto akcí nezohlednil," uvedla Kubišová.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK