Resort vypsal zakázku letos v březnu. Přihlásilo se do ní šest firem. Ministerstvo vybralo nabídku společnosti VIZEUM Czech Republic, ta patřila ale k nejdražším. Proti postupu ministerstva se ohradila konkurenční Médea, která skončila druhá v pořadí.
Ministerstvo mezi firmami vybíralo podle dvou kritérií. Jedním z nich byla cena s váhou 30 procent, tím hlavním pak "kvalita a šíře předloženého mediálního plánu" se 70 procentní váhou. Podmínky pro výběr vítěze ale podle ÚOHS nebyly nastaveny dostatečně jasně. Ministerstvo například preferovalo outdoorovou reklamu, kterou Médea nenavrhovala, protože ministerstvo v zadávací dokumentaci neuvedlo, že tento typ reklamy preferuje. "Zadavatel v zadávací dokumentaci žádným způsobem nespecifikoval, jakou mediální formu a typ médií upřednostňuje a na co klade důraz," uvedla v rozhodnutí místopředsedkyně ÚOHS Eva Kubišová.
Podobně resort nijak nespecifikoval provázanost reklam na akce typu Země živitelka nebo farmářské trhy. "Nemůže jít k tíži uchazeče, že zadavatel při přípravě kampaně konání těchto akcí nezohlednil," uvedla Kubišová.